Čeprav je na spletu mogoče najti že nešteto člankov in nasvetov o tem kako se izvede preprosta spletna optimizacija članka za internetno stran, bomo v tem zapisu, poskušali na čim bolj enostaven in razumljiv način, razložiti, korak po korak, kako optimiziramo nek članek za Google.
Pustimo ob strani zakaj je optimiziranje spletnih vsebin sploh potrebno in kaj spletna optimizacija sploh je in predvidevajmo, da ste se o tem že poučili pri drugih spletnih virih.
Predvsem v tujini, manj pa pri nas v Sloveniji, boste resnično dobre in temeljite zapise na temo spletne optimizacije našli pri naslednjih super seo mojstrih:
Ti avtorji, dejansko s primeri kažejo kako sami izvajajo spletno optimizacijo, tako, da se jih splača spremljati, če tudi nič ne razumemo, ko njihove spletne strani, obiščemo prvič.
Spletna optimizacija članka za internetno stran – postopek
Če želimo nek nov članek napisati na našo spletno stran, je treba najprej vedeti, na katero ključno besedo ga bomo pisali. Sigurno ga ne bomo pisali na nekaj, česar nihče v Google ne vtipka. O tem smo pisali v prispevku Kako preverimo ali se na spletu splača prodajati določen produkt.
Ko ste našli ustrezno besedo (ali več besed skupaj), npr. kopalnice oz. kopalnice po meri, pripravite najprej vsebino prispevka. Optimiziranje samega članka pride po tem, ko ste napisali vsebino.
Če ste našli primerno besedo, ki je krajša (recimo ena ali dve besedi), boste morali vsebino tej besedi zelo razširiti. Če pišete vsebino za članek na daljšo besedno zvezo (npr. kopalnice po meri v mariboru), boste lahko vsebino bolj osredotočili na to besedno zvezo.
Z namenom, da bo vaša vsebina čimbolj osredotočena, je zato pomembno, da najprej pišete članke na tiste besede, ki imajo vsaj od 3 besednih zvez naprej iskanja. Npr:
kopalnice po naročilu (namesto kopalnice
izdelava otroških sob po meri (namesto otroške sobe)
pisanje člankov za spletno stran (namesto pisanje)
Izbrano besedno zvezo, ki ste jo našli in na katero bi radi pripravljali vsebine, potem morate v članku, uporabiti vsaj nekajkrat. Poglejmo kje.
Recimo, da pripravljamo članek na besedno zvezo “izdelava otroških sob po naročilu”.
V naslov (ki je v wordpressu po defaultu nastavljen na H1) uporabimo čimprej na začetku naslova izbrano besedno zvezo, se pravi, da bo v našem primeru, naslov članka Izdelava otroških sob po naročilu. Pri čemer je pomembno, da vaš naslov ne sme biti krajši od 70 znakov.
V prvem odstavku članka spet uporabimo izbrano besedno zvezo. V našem primeru bi recimo članek lahko začeli z “v tem članku je prikazana izdelava otroških sob po naročilu”. Ali pa: izdelava otroških sob po naročilu vklučuje svetovanje, izmero na domu, bla, bla, bla…
Nato izbrano besedno zvezo v najmanj enem podnaslovu ponovno uporabimo. Podnaslov je v wordpressu uporabljen z h2 ali več oznako. Zadošča, da najmanj v enem podnaslovu uporabimo besedno zvezo, če pa imamo podnaslovov več, pa v vseh naslednjih uporabimo izbrani besedni zvezi, sopomonke.
V našem primeru bi lahko podnaslovi za besedno zvezo in članek “Izdelava otroških sob po naročilu) bili naslednji:
- otroško pohištvo po meri
- posteljni okvirji za mladostnike in otroke
- garderobne omare v otroški sobi
- pisalna otroška miza
Na ta način, damo Googlu v besedilu vedeti, o čem govori vsebina članka na naši spletni strani.
Izbrano besedno zvezo nato ponovimo še v zadnjem odstavku besedila članka.
Glede tega koliko besedila je treba napisati, se držite tega, da napišete najmanj 300 besed, sicer pa so daljša besedila boljša kot krajša – a le v primerih, če imate v besedilih kaj pametnega za povedati.
Če pišete dolga besedila samo zato, da ulovite čim daljšo številko besed, to optimiziranju članka za internetno stran, ne pomaga nič.
Spletna optimizacija članka za internetno stran pa se tu ne konča.
V meta opisu morate ponovno uporabiti izbrano besedno zvezo.
Pa tudi kot alt oznako v opisu slike (pri čemer je dobro, če vsaj v eni sliki uporabite izbrano besedno zvezo; v prvi sliki, če je teh več).
Hkrati bo bolje optimiziran članek za internetno stran ta, ki bo tudi v vsebini vseboval povezave na druge, tematsko sorodne vsebine, najmanj ena povezava, pa bi v vsakem članku morala kazati tudi na druge spletne strani, ki se ukvarjajo s podobno tematiko.
V primeru tega članka, tukaj kažemo to zunanjo povezavo na seo optimizacijo za začetnike.
Če vas podrobneje zanima spletna optimizacija članka za internetno stran, se nam oglasite in skupaj bomo poiskali rešitev.