Kako izvesti SEO analizo

SEO analiza spletnih strani prispeva k temu, da lastniki spletnih strani, svoje kampanje optimizacije spletnih strani, izvajate hitreje, bolj sistematično, hkrati pa predvsem bolj učinkovito. SEO analiza pokaže kako je spletna stran ustrezno optimizirana za potrebe višjih uvrstitev spletnih strani v iskalnikih (pretežno na Googlu), hkrati pa omogoča, da so SEO kampanje bolj učinkovite in bolj natančno targetirane – saj bolj kot je analiza temeljita, več pokaže rezerv in priložnosti, ki jih je mogoče na internetnih straneh, izboljšati.

NAMIG: Več o tem kaj vse zajema SEO analiza, najdete na SEO analiza Seo-Praktik.si

Kaj je SEO analiza

SEO analiza je pregled spletnih strani iz vidika ustreznosti spletnih strani, glede na aktualna SEO pravila in smernice, ki jih narekujejo spletni iskalniki za potrebe bolj natančnega razumevanja spletnih vsebin, objavljenih na spletnih starneh ter posledično višjega uvrščanja internetnih strani v iskalnikih.

V največ primerih se SEO analiza dotika SEO ustreznosti internetnih strani za iskalnik Google, saj ima iskalnik Google, med vsemi iskalniki, tudi zdaleč največji tržni delež.

Namen SEO analize spletnih strani je prikazati t.i. hitre priložnosti za SEO izboljšave na sami spletni strani (t.i. onsite SEO analiza oz. SEO audit), tehnične pomankljivosti in rezerve spletnih strani, ki se dotikajo pretežno hitrosti nalaganja internetnih strani ter varnosti brskanja po spletnih straneh ter pregled gradnje povratnih povezav oz. mreženja spletne strani z drugimi stranmi (saj povratne povezave, t.i. backlinki, pomembno prispevajo k višjim uvrstitvam spletnih strani na Googlu).

NAMIG: SEO analiza je pomembna za VSE vrste spletnih strani. Optimizacija spletnih strani ni pomembna samo pri t.i. lead gen spletnih strani, še posebej zanimiva in uporabna je analiza pri t.i. optimizaciji spletnih trgovin, kjer je konkurenca na Googlu, še močnejša.

Kako analiziram ustreznost onsite SEO elementov

Glede na to, da onsite SEO optimizacija zaznamuje predvsem upoštevanje t.i. onsite SEO elementov na spletnih straneh, onsite SEO analiza prispeva k temu, da lastniki spletnihstrani preverijo koliko posamezna spletna stran upošteva aktualne onsite SEO smernice.

Pri onsite SEO analizi se pregleda predvsem ali so seo naslovi, meta opisi, notranje in zunanje povezave ter vrsta spletnih vsebin, izbrane in opremljene ustrezno glede na izbrane in targetirane ključne besede, hkrati pa onsite SEO analiza prispeva k boljšemu razumevanju iskalnikov, glede strukture spletnih strani, kakor tudi tega kateri url naslovi so lastnikom, bolj pomembni od ostalih.

Onsite SEO ustreznost spletnih strani se analiza s pomočjo najrazličnejših orodij, med brezplačnimi je npr. zelo poznano orodje Detailed SEO extention (vir 1).

Kako analiziram ustreznost offsite SEO optimizacije

Offsite SEO analiza se dotika pregleda uspešnosti mreženja oz. gradnje povratnh povezav iz drugih speltnih strani, na lastnikove spletne strani.

Pri offsite SEO analizi se pregleda dinamika gradnje povratnih povezav (glede na konkurenčne spletne strani v isti panogi), t.j. link velocity, razpršenost gradnje povratnih povezav, glede na različne tipe povratnih povezav (t.j. link diversity), kakovost posameznih povratnih povezav ter anchor teksti v povratnih povezavah.

Offsite SEO analiza se izvede s pomočjo brezplačnih ali plačljivih SEO orodij, ki pomagajo pregledovati gradnjo povratnih povezav. Med številnimi backlink checkerji je zelo poznan AHrefs BacklinkChecker (vir 2).

Primer analize offsite SEO rezultatov za spletno stran bonitetna ocena ebonitete.si

Na zgornji sliki je prikazan primer analize offsite SEO rezultatov spletne strani ebonitete.si, na kateri se ponuja bilanca stanja in pregled poslovnega izida različnih poslovnih subjektov. Offsite SEO analiza mora, zraven časovnega pregleda/napredka SERP pozicij (search engine rank positions), tj. uvrstitev na Googlu, upoštevati še dinamiko gradnje povratnih povezav, za vsako ključno besedo in vsak url, posebej.

Kako analiziram tehnično ustreznost optimizacije spletne strani

Tehnična SEO analiza se dotika pregleda spletnih strani iz vidika hitrosti nalaganja spletnih strani (pri čemer se za preverjanje hitrosti nalaganja strani pogosto uporablja orodje Google PageSpeedInsights), hkrati pa tudi pregleda varnosti brskanja po spletnih vsebinah (pri čemer se pregleda ali spletna stran uporablja varnostni protokol https).

Tehnična analiza spletnih strani je največkrat v domeni računalničarjev, ki se trudijo pohitriti nalaganje spletnih strani z optimizacijo slik, izboljšanjem povezav s strežniki na katerih gostujejo spletne strani in vsebine (npr. CDN strežniki) in jo je mogoče izvajati v okviru inhouse SEO znanj ali s pomočjo zunanjih SEO orodij. Med bolj poznanimi orodji za tehnično optimizacijo spletnih strani, je orodje NitroPack (vir 3).

Primer tehnične analize spletne trgovine Pohištvo123.si

Tehnična SEO analiza (core web vitals, kumulativni premik postavitve, first input delay, largest contentfull paing, itd…) je razvidna z orodjem Google PageSpeed Insights.

Na spodnji sliki je v orodje dodana spletna trgovina Pohištvo123.si, ki jo slovenski kupci pohištva poznajo predvsem po cenovno ugodnih pisalnih mizah. Pisalne mize Pohištvo123 so eden izmed prvih in paradnih pohištvenih produktov, ki jih Pohištvo123.si, že vrsto let, več kot uspešno trži preko Googla:

tehnicna seo analiza pisalne mize pohistvo123

Skupna ocena tehnične analize spletne trgovine Pohištvo123.si takoj pokaže rezerve in priložnosti za še nadaljno izboljšavo trgovine.

Dodatne informacije:

  • za tiste, ki vas podrobneje zanima samostojna SEO analiza in ste sami naleteli na SEO težave, so na povezavi Najpogostejše Google SEO težave, objavljena najpogostejša vprašanja in odgovori v zvezi s SEO optimizacijo spletnih strani.
  • PREBERITE ŠE: 3 preprosti triki za izboljšanje spletne strani iz vidika SEO
  • za tiste, ki vas zanima podrobna SEO analiza spletnih strani, ni napačen namig, da za svoj SEO marketinški nastop, izvedete tudi t.i. SEO competition analizo – to je SEO analizo vaše konkurence. Na ta način boste prišli do delujočih SEO praks, ki jih izvajajo vaši spletni konkurenti, posledično pa boste SEO kampanjo lahko še bolj usmerili v izvajanje aktivnosti, ki dejansko dodajajo vrednost, napram vsem aktivnostim (ki jih je na področju spletne optimizacije, mogoče početi), ki nemalokrat pomenijo (tudi) izgubo dragocenega časa. Če ste v panogi gum in letnih ter zimskih pnevmatik, je v tem pogledu, absolutno priporočljivo, da “zavijete” na spletno stran Euroton in podrobno pregledate kako se SEO optimizacije, lotevajo tam.

Viri:

1 – Detailed SEO extention
2 – Ahrefs Backlink Checker
3 – NitroPack