Kako se lotimo tematske raziskave ključnih besed npr. za garderobne omare?

Čeprav ste v naših zapisih o tem kako uporabljati Googlov keyword planner (načrtovalnik ključnih besed) z namenom, da za splet pripravljamo vsebine, ki sploh imajo nek iskalni volumen, prebrali že v članku Kako preverimo ali se na internetu splača prodajati določen produkt in v članku Iskanje primernih idej za članke, vam v tem članku kažemo še primer kako se lotimo tematske raziskave ključnih besed – tokrat na primeru garderobnih omar.

Sicer pa primer lahko uporabite za katerokoli vrsto produkta oz. storitve, ki jo pač nudite na svoji spletni strani.

Tematska raziskava ključnih besed je razmeroma nov pojem in termin, ki velja v svetu vsebinskega spletnega marketinga, predvsem zato, ker nas “stara šola” ustvarjanja seo vsebin uči, da le te pripravljamo tako, da z eno besedo targetiramo na točno določen produkt in za vsako besedo in produkt, napišemo svojo vsebino.

Kar bi “po starem” pomenilo, da za naš primer, garderobne omare, spišemo eno vsebino posebej za garderobne omare, eno posebej za vgradne omare, eno za omare z drsnimi vrati, posebej vsebino za omare s klasičnimi vrati in tako naprej.

Sodobna “teorija” spletnega nastopa pa govori o tem, da eno vsebino uporabimo za več sorodnih besed in z eno vsebino targetiramo na več iskalnih izrazov.

Da bi razumeli kako deluje tematska raziskava ključnih besed, si lahko na tujih spletnih straneh, predvsem več preberete pod naslovom topical research, spodaj pa je predstavljen postopek, kako se tematske raziskave lotiti, pri nas, na slovenskem Googlovem trgu.

Poglejmo:

garderobne omare imajo na mesec (kdor bo pač pogledal v google planner), cca. 880 iskanj. Kar je že dovolj, da nekatera podjetja želijo na to iskalno frazo svojo spletno stran imeti med prvimi pozicijami na Googlu.

Vendar, kot vemo, Google danes pri razumevanju vsebine, ki se nahaja na posamezni spletni strani, ne “gleda in preučuje” samo ene besedne zveze ali besede – temveč več izmed njih.

Pri tem si pomaga s sinonimi.

Zakaj?

Da bi Google razumel, da nek članek govori o garderobnih omarah, mora pogledati o čem govori še vsa ostala vsebina na tej isti strani.

Namreč… če ne bi bilo tako, bi lahko razumel, da o garderobnih omarah govori vsak spletni članek, ki ima vsaj enkrat omenjeno besedo garderobne omare v besedilu.

Ali…. pač članek, ki ima večkrat omenjeno to besedno zvezo v svojem besedilu.

Ali…. članek, ki ima to besedno zvezo omenjeno tudi v podnaslovih, v opisih slik, v glavnem naslovu in celo pogleda, ali je ta besedna zveza, razpršena bo celotnem besedilu.

Tako bi lahko sklepal, da članek dejansko govori o garderobni omari – in tako je dejansko tudi v daljni preteklosti tudi bilo.

A….

stvari se tudi na spletu sunkovito razvijajo, hkrati pa takšno opazovanje pojavnosti izbrane ključne besede (v našem primeru garderobnih omar), še vedno ni dovolj natančno.

Zakaj?

Če namreč opazujemo v x vsebini zapis v katerem se pač kjerkoli nahaja besedna zveza garderobne omare, še vedno ne vemo, ali članek (vsebina) govori o hotelu, ki opisuje garderobne omare v svojih sobah, ali o podjetju, ki ponuja izdelavo garderobnih omar, ali o novici o dogodku v šoli, kjer so trije mladeniči polomili štiri garderobne omare.

Če bi torej za Google bila pomembna samo besedica oz. besedna zveza garderobne omare, bi “vrnil” iskalcem nenatančne podatke, zato pa v istem besedilu Google spremlja še ostale besede (in jih povezuje med seboj).

Ponudnik garderobnih omar bo definitivno v vsebini o garderobnih omarah, imel vključene še sorodne besede, kot so npr: izdelava garderobnih omar, montaža, dostava, vrsta barv garderobnih omar, tipi omar, cena omar, ipd….

Dogodek, ki opisuje npr. pripetljaj v šoli, kjer so mladeniči polomili tri ali štiri garderobne omare (pdf primer celo tukaj) med svojim objestnim preživljanjem prostega časa v šolskem odmoru, bo zraven omare oz. garderobnih omar, vključeval še ostale sinonime in sorodne besede: divjanje po šoli, šolski odmor, polomljeni stoli, pohištvo, ipd….

Da bi torej lahko zelo enostavno naredili tematsko raziskavo in vsebino pripravili glede na izbrano tematiko, moramo upoštevati tudi semantiko in sinonime sorodne naši izbrani besedni zvezi.

V primeru garderobnih omar, pa je le, najprej najdemo kar na Googlu samem.

Poglejmo spodnjo sliko:

Kako se lotimo tematske raziskave ključnih besed npr. za garderobne omare

Na njej vidimo, da Google na dnu zadetkov prikaže iskanja sorodna našemu.

Če smo torej iskali garderobne omare, so (na zgornji sliki) na prvi strani, na dnu, v Googlu, napisani še izrazi, ki so sorodni iskanju na besedno zvezo garderobne omare.

Zdaj med njimi samo izberemo tiste, ki ustrezajo naši vsebini (ne vse, ampak smo pri tem čimbolj natančni) in jih vključimo enako sorazmerno v samo vsebino.

Torej v naslov, med same odstavke, v opise slik, pa tudi v tage, meta opis, in seo naslov samega prispevka.

Se nadaljuje….