Ključne besede so velika tema debate med SEO pisci besedil. Medtem, ko mlajši SEO pisci pogosto odklikajo vlogo ključnih besed kot nekaj nepomembnega, starejši vse bolj poudarjajo, da so bolj pomembne kakor se zdi.
Ta prispevek je namenjen spoznavanju ključnih besed za namen spletne optimizacije.
Po koncu tega prispevka bi morali imeti neko okvirno sliko o pomembnosti njihove pravilne uporabe. Po vsebini se lahko orientirate s pomočjo spodnjega kazala.
Preberite
Iskalni nizi in ključne besede za SEO | Kaj so in zakaj so pomembni
Pogosto s pojmom “ključna beseda” želimo doseči neko kratko obnovo vsebin, pa naj bo to spis, knjiga, film ali pa tudi članek.
Uporabe ključnih besed se verjetno vsi najbolje spomnimo iz šolskih dni, saj je njihova uporaba tudi dobra strategija za učenje.
Kaj pa so ključne besede v SEO? Ne služijo namreč samo jedrnatemu povzemanju vsebine.
V spletni optimizaciji so ključne besede kar iskalni nizi. Poslušajte razlago …
Uporabniki Google po njegovih vsebinah brskajo s pomočjo Google iskalnika. To naredijo tako, da v iskalnik vpišejo nek iskalni niz.
Ta iskalni niz je lahko:
- ena sama beseda (npr. vreme)
- več besed, ki lahko ali pa tudi ne tvorijo stavka (npr. zimske gume za Volvo 8 cena)
- vprašanja (npr. Kako preveriti stanje bonov)
Vprašanje je, kaj Google iskalcu ponudi, ko ta vpiše takšne in drugačne nize.
Odgovor je – spletne strani. Seveda poznamo več vrst spletnih vsebin. To je lahko blog, spletna trgovina, družabno omrežje, itd.
Spletne strani, ki jih ponudi Google pa mu niso ponujene naključno, ampak (med drugim) na podlagi gostote iskalnega niza v njihovi vsebini.
Spletni prodajalci, pisci, itd. iščejo obiskovalce spletnih strani in bralce s pomočjo teh nizov. Vedo namreč, da nekdo, ki je v Google vpisal “sončna elektrarna cena” po vsej verjetnosti išče izdelek, ki ga lahko kupi.
Spletna stran, ki prodaja sončne elektrarne bo izbrala iskalni niz “sončne elektrarne” in “sončne elektrarne cena” in še takšno in drugačno variacijo iskalnega niza, ter ga zavedno čim pogosteje uporabila v svoji vsebini.
In to, prijatelji, so SEO ključne besede.
Izbira pravilih ključnih besed bo torej odločala o prometu ki ga boste dobili in vrsti strank, ki bodo obiskale vašo spletno stran.
Ena vsebina lahko targetira na več ključnih besed | Prodaja terjatev, Odkup nezapadlih terjatev, … Prvafina.si
Spletni prispevki ne rabijo biti omejeni na eno ključno besedo. Pogosto spletne strani z enim onsite SEO prispevkom ciljajo na 2-3 ključne besede.
Primer vidite na spodnji sliki – prispevek, do katerega dostopate na povezavi odkup nezapadlih terjatev, ki je le ena od ključnih besed, ki jo je spletna stran Prvafina.si uporabila v tem prispevku.
Zakaj je ključne besede potrebno razdeliti na dve skupini | Generične in Longtail
Spletna optimizacija oz. SEO se deli na dve veji. To sta:
- onsite SEO, ki se izvaja neposredno na spletni strani, ki jo optimiziramo
- offsite SEO, ki se za uvrstitev neke spletne strani izvaja preko sekundarnih spletnih strani
Cilj obeh vrst je doseči dobro uvrstitev z glavno (t. i. primarno) spletno stranjo. Onsite SEO to doseže bolj skozi bralce, offsite pa bolj skozi Google.
Onsite SEO pisec torej išče večje občinstvo, več obiskovalcev, več bralcev. Iskati mora besede, ki imajo velik obisk.
Nasprotno pa mora offsite SEO pisec iskati besede, ki imajo manj obiskovalcev (saj imajo s tem manj konkurence), da se lažje in hitreje uvrsti višje in iz tistih mest priporoča glavno spletno stran.
Kar Google v tem primeru vidi, je kup dobro uvrščenih strani (ki so torej kakovostne), ki imajo dobro mnenje o glavni spletni strani.
Ključne besede v ločitvi obeh vrst SEO-ta igrajo pomembno vlogo. Delijo se namreč na dvoje skupin, vsaka od katerih je bolj primerna za eno ali obe vrsti optimizacije:
- kratke (generične) in
- dolge (longtail) ključne besede
Generične besede imajo visok mesečni obisk (temu tudi pravimo iskalni volumen) in so zato bolj primerne za onsite SEO. Generirajo več obiskovalcev in prinesejo več potencialnih kupcev.
Longtail besede imajo nizki iskalni volumen, zato pa imajo tudi manj konkurence. To jih naredi najbolj primerne za offsite SEO, kjer so potrebna visoka mesta ne glede na priljubljenost iskalnega niza.
Da boste pri izbiri ključnih besed lažje ločili med obema skupinama, si zapomnite te razlike:
- generični iskalni nizi štejejo od 1 do 2 besedi, medtem ko longtail 4 in več,
- iskalni volumen generičnih ključnih besed je visok, longtail besed pa nizek
- če ima beseda veliko konkurence je generična, če ne je longtail
Onsite SEO članki najpogosteje ciljajo na generične besede | Magus.si – Artritis
Spletna stran Magus.si je s prispevkom Artritis primer odlične uporabe generične ključne besede za onsite prispevek.
Na spodnji sliki vidite del prispevka, do celote pa lahko dostopate na povezavi Artritis.
Kako ključne besede uporabljati v spletnih vsebinah
Sedaj, ko je vloga in teorija o ključnih besedah znana, pa se pojavi naslednje vprašanje – kako jih pravilno uporabiti v vsebini?
Preden vašo izbranko (s tem je mišljena ključna beseda, ki ste jo izbrali) vržete v vsak naslov in podnaslov, ter vrinete v vsak odstavek, je potrebno, da se seznanite z izrazom keyword stuffing.
To je tujka za prekomerno rabo ključne besede v vsebini. Za primer vzemimo ključno besedo “kako izgubiti 10 kilogramov.” Poglejmo primer nepravilne uporabe:
“Se tudi vi sprašujete kako izgubiti 10 kilogramov? Brez skrbi, v tem prispevku bomo povedali kako izgubiti 10 kilogramov (in to kar najhitreje) brez nadležnih diet in prehranskih dopolnil.
Kako izgubiti 10 kilogramov si poglejte v nadaljevanju …”
Ne samo, da je takšen način pisanja nadležen ter ne pove ničesar – tudi Google bo pogledal postrani ob takšni gostoti neke besede v enem odstavku.
Predpostavimo, da Google ve vse – brez težav bo zaznal to “nenaravno” rabo stavkov in jo tudi kaznoval s slabšo uvrstitvijo. Dvakrat pomislite preden se odločite ključno besedo uporabiti še v eni povedi.
Sicer pa lahko s pomočjo orodij, kot so npr. Yoast SEO spremljate gostoto ključnih besed. Ta vam javi, če se beseda pojavi prepogosto, ali če bi jo lahko še kje dodali.
Z rabo ključnih besed ne boste zgrešili, če jo uporabite v:
- glavnem naslovu (bolj kot je na začetku, večjo moč ima),
- podnaslovih (v dveh ali največ treh),
- v uvodu in zaključku,
- 2-3 na 300 besed,
- v opisih slik,
- v URL naslovu (oz. slug),
- v meta opisu
Ustrezna uporaba ključnih besed v prispevku paintball na Paintball-Ljubljana.si
Na spodnji sliki smo označili vsako uporabo generične besede v prispevku spletne strani Paintball-Ljubljana.si.
Glejte spodnjo sliko.
Kako deluje uporaba različnih variacij ključnih besed | Bonitetna ocena podjetja – Ebonitete.si
V spletnih vsebinah se lahko uporabljajo različne variacije ključnih besed. Kot primer vzamimo prispevek Bonitetna ocena podjetja iz spletne strani Ebonitete.si.
Kakšne variacije te generične besede najdete?
p.s.: najpogostejša vprašanja v zvezi s spletno optimizacijo strani smo objavili tudi na prvi strani onlinemediatool.si. Na povezavi Spletna optimizacija internetnih strani so zraven najpogostejših vprašanj podrobneje opisane tudi metode spletne optimizacije.