Tradicija družinskega podjetja Univerzal I več kot 30 let

TRADICIJA DRUŽINSKEGA PODJETJA UNIVERZAL – kaj je ustvarilo v več kot 30 letih in v čem je posebno

Tradicija družinskega podjetja Univerzal
Tradicija družinskega podjetja Univerzal

Tradicija družinskega podjetja Univerzal sega več kot 30 let nazaj. Podjetje se uvršča med mikro podjetja in nastopa v kovinsko predelovalni panogi. Locirano je v vasi Jesenice na Dolenjskem, v bližini meje s Hrvaško (mejni prehod Obrežje).

Proizvodni program podjetja zajema:

 Začetki podjetja

Začetki podjetja segajo v leto 1982, ko sta ustanovitelja, mož in žena, pričela z obrtno dejavnostjo. V letu 1993 sta iz obrti ustanovila podjetje z omejeno odgovornostjo (Univerzal d.o.o.), katerega glavna lastnost ni rast, temveč zanesljiva in konstantna prisotnost na trgu. V več kot treh desetletjih je podjetje od svojih skromnih začetkov do danes precej razširilo svoj nabor proizvodov, ter svoje proizvode širilo predvsem na nemški ter avstrijski trg in na trg bivše Jugoslavije. Na nemškem trgu je prisotno z vsemi tremi programi, a največji potencial opaža predvsem z varnostnimi ventili za potrebe vakuumske industrije, ter z končniki, zglobi in drogovi.

Tradicija družinskega podjetja Univerzal
Tradicija družinskega podjetja Univerzal

Tradicija družinskega podjetja Univerzal je predvsem v več kot 30 – letni proizvodnji krmilnih mehanizmov, kot so:

  • končniki,
  • volanski drogovi,
  • aksialni zglobi.

Začetni proizvodni program podjetja so bili končniki za eno vrsto vozila, in podjetje Univerzal je bilo prvo in edino na slovenskem trgu, s proizvodnjo končnikov v tistem času. Postopoma sta ustanovitelja v skladu s potrebami trga, uvajala nove proizvode in širila nabor vozil, za katere so bili proizvodi primerni. Časi so se hitro spreminjali, in morala sta biti zelo prilagodljiva ter razmišljati korak naprej.

Sedanji položaj podjetja Univerzal na trgu in konkurenca

Konkurenca podjetja Univerzal prihaja iz tujine – nekoč je bila to Srbija, Italija, danes je to tudi Nemčija, Poljska, Turčija in Indija.

V Sloveniji je njihov konkurent podjetje Vargalant iz Vrhnike, vendar z nekoliko drugačnim proizvodnim programom, ki se bolj osredotoča na rezervne dele za osebna vozila.

Univerzal na slovenskem trgu prednjači predvsem s končniki, zglobi in drogovi za traktorje in kamione. Univerzal je bil dolga leta edini dobavitelj slovenskih trgovcem z agro-proizvodi (traktorski deli) in trgovcem z rezervnimi deli za tovorna vozila in avtobuse, tudi viličarje. Na kar je začela pritiskati konkurenca iz tujine, ki ponuja proizvode po nižjih cenah, in seveda veliko slabši kvaliteti. Čeprav je trgovcem bistven le zaslužek, pa je zadovoljstvo strank, torej uporabnikov traktorjev in drugih vozil, tisto, ki po letih uporabe slabših proizvodov, opazi razliko med slovensko kvaliteto in nizko cenovnimi proizvodi iz tujine.

Ravno to je tisto, ki podjetje Univerzal loči od konkurence – visoka kakovost proizvodov, ki uporabniku zagotavljajo varnost in dolgoročno zadovoljstvo pri vožnji in krmiljenju traktorjev, vozil ali strojev.

Visoka kakovost v kombinaciji z ugodnimi cenami, ki niso veliko višje od tuje konkurence, podjetju Univerzal dolgoročno prinaša stabilen položaj na trgu.

Omenjene prednosti opaža vedno večje število kupcev na domačem in tujem trgu. Predvsem Nemčija v slovenskih izdelkih prepozna sinonim kakovosti po ugodnih cenah, kar se zaveda tudi podjetje Univerzal, ki si s pomočjo sejmov in trženja preko spleta (optimizacije spletne strani), prizadeva pridobiti nove kupce na področju Nemčije.

Trženje v podjetju Univerzal

Trženje podjetja Univerzal je v večini potekalo v obliki direktnega obiska strank, t.j. raznih trgovin in prodajalcev rezervnih delov za vozila in traktorje. Poleg tega se podjetje trži »od ust do ust«, in preko poznanstev, s pomočjo katerih pridobijo večje posle za večja podjetja (kot kooperanti za različne proizvode/komponente po načrtu).

Podjetje ne vlaga veliko v marketing, razen spletne strani in nekaj manjših oglasov v lokalnih časopisih, ter vsakih nekaj let, nastop na sejmih. Zadnji sejem je bil v Nemčiji, v Hannovru, kjer so predstavljali svoj program Varnostnih ventilov. Stroški nastopa na velikih mednarodnih sejmih so za majhna in mikro podjetja velik zalogaj. Občina Brežice, kamor sodi tudi podjetje Univerzal, delno subvencionira investicije, zaposlovanje novih ljudi, in nastope na sejmih v tujini. S tem nudi takšnim podjetjem nekaj pomoči in vzpodbude za predstavitev na sejmih.

Podjetje nima ločenega oddelka za prodajo in marketing, temveč zaposluje domače družinske člane –  »generaliste«, ki so sposobni voditi večino vseh administrativnih in komercialnih poslov, a niso za nobenega posebej specializirani. To je pogosto v majhnih podjetjih, zato so ta podjetja v današnjem času, ko je marketing in grajenje blagovne znamke nuja, velikokrat korak za večjimi konkurenti, ki pa imajo specializirane zaposlene za posamezne delovne funkcije.

Tradicija podjetja Univerzal in prednosti

Tradicija družinskega podjetja Univerzal je torej predvsem v proizvodnji krmilnih mehanizmov (več kot 30 let) za traktorje in tovorna vozila, ki jih dobavlja večjim podjetjem, trgovinam in serviserjem po Sloveniji in tujini. Glavna konkurenčna prednost je visoka kvaliteta proizvodov, po ugodnih cenah. Poleg naštetega pa tudi zmožnost hitrega prilagajanja na dobavne roke in količine naročenega blaga.

Ob uspešnem trženju tovrstnih proizvodov in ustrezni strategiji, bi podjetje utegnilo svoj tržni položaj ohraniti še v prihodnosti.